პროფორიენტაციის სასწავლო სესიები 11 კლასში



2016 წლის  15-16 მარტს სსიპ  ქ. ჭიათურის  რესურს ცენტრში  გაიმართა პროფორიენტაციისა  და  კარიერის   დაგეგმვის  მორიგი  ტრერინგი,  რომელშიც  რაიონის  მაშტაბით  20 სკოლის  პროფორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  მასწავლებლებმა  მივიღეთ  მონაწილეობა. ტრენერად  ჩვენთვის  კარგად  ცნობილი პიროვნებები, პროფორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის    ჭიათურის  სპეციალისტები  მაია კობიაშვილი  და  ირმა  ტეფნაძე  მოგვევლინა, რამაც  საშუალება  მოგვცა  თამამად  და  დაძაბულობის  გარეშე  ჩავრთულიყავით  მოდულით  გათვალისწინებულ  აქტივობებში. მოდულის  ფარგლებში  გავეცანით  11 კლასის  პროგრამას  და  დეტალურად განვიხილეთ  თითოეული  ის აქტივობა  თუ  მეთოდი , რომელსაც  ახლო  მომავალში  11 კლასში  განვახორციელებთ. ტრერინგი დღის  განმავლობაში  მიმდინარეობდა  და  საკმაოდ  საინტერესო  აქტივობებით  იყო  გაჯერებული. საინტერესოდ  მოვირგეთ  მოსწავლეთა   ამპლუა  და  მათთან  განსახორციელებელი    თითოეული  აქტივობა  საკუთარ  თავს  მოვარგეთ. მოდულის  ფარგლებში  ისეთ   სიახლეებს  შევეხეთ, რომელთა  შესახებაც  გარკვეული, თუმცა  არასრულყოფილი  წარმოდგენა  გაგვაჩნდა. განსაკუთრებით საინტერესო  იყო  ტრერინგ-კურსის  ბოლო დღე,  რომელიც  მაია კობიაშვილისა  და  ირმა  ტეფნაძის  მიერ შემოთავაზებულმა  სახალისო აქტივობებმა  მრავალფეროვანი  გახადა. აქტივობებში  აქტიურად  ვიყავით     ჩართული  და  გვქონდა  პირადი  შეხედულებების  თავისუფლად  დაფიქსირების  საშუალება. შეხვედრის  დასასრულს  მაია კობიაშვილსა  და  ირმა  ტეფნაძეს  საინტერესო  ტრერინგ-კურსიისთვის მადლობა  გადავუხადეთ  და   მომდევნო  შეხვედრამდე  დავემშვიდობეთ.




  

ქ. ჭიათურის # 2 საჯარო სკოლიის 11 კლასებში ჩავატარე პროფორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის   პირველი  სესია. მოსწავლეებმა სიახლეები კარგად  მიიღეს და ხალისით  ჩაერთვნენ  აქტივობებში.  მე-11 კლასში , ისევე  როგორც  მე-9  კლასში  სესია  ტრადიციულად თვეში ერთხელ  ჩატარდება.



                                           1  სესია 


                                          24.03.2016 წ.


                                            XI კლასი



მიზანი: მოსწავლეთა  ინფორნირება პროფესიული  ორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  პროცესის მნიშვნელობის  შესახებ; პროფესიული ორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის  პროცესიის  გააზრება უწყვეტი  განათლების  ჭრილში;
მოსწავლეთათვის  საქართველოში  განათლების  მიღების  შესძლებლობების  გაცნობა

შედეგი: მოსწავლეები  აცნობიერებენ  ეფექტური  გადაწყვეტილების  მიღების   მნიშვნელობას  მომავალი  პროფესიის  არჩევის დროს; ეცნობიან    ქვეყანაში  განათლების  მიღების  შესძლებლობებს; იღებენ  ინფორმაციას  იმ  საერთაშორისო  დოკუმენტებისა  და  მიდგომების  შესახებ, რომლის  მიხედვითაც  საქართველო  ხელმძღვანელობს  პროფესიული  ორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  სისტემის  განვითარების  პროცესში.




დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

4 წთ.

აქტივობა N 1
   ან  N 1 . 1


პროფორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის შესახებ მოსწავლეთა ცოდნის დონის დადგენა


გონებრივი  იერიში

ფლიფჩარტი, მარკერი/დაფა, ცარცი

6 წთ.

აქტივობა N 2


აქტივობის  შეჯამება და პროფორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის  არსის გაცნობა


მინი  ლექცია

დანართი N  1. 2.1

20 წთ.

აქტივობა N  3


სავარჯიშო: ,, სკოლის შემდგომი განათლების მიღების შესაძლებლობები“


ჯგუფური   სამუშაო

დანართი N  1. 3.1

3 წთ.

აქტივობა  N  4


სავარჯიშოს შეჯამება  და  საგანმანათლებლო შესაძლებლობების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება


მინი  ლექცია
დანართი N 1. 4.1

10 წთ.

აქტივობა N  5


შემთხვევის  ანალიზი, სავარჯიშოს შეჯამება


სავარჯიშო შემთხვევის ანალიზი/კითხვა-პასუხი

დანართი N  1. 5.1

2 წთ.

აქტივობა #N 6


ინდივიდუალური  სამუშაო

კითხვარი
დანართი N 1. 6.1

















                                                              ფოტო  გალერეა




































                               


                                             1  სესია 



                                       30. 03. 2016 წ.

                                      XI   კლასი


მიზანი: მოსწავლეთა  ინფორნირება პროფესიული  ორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  პროცესის მნიშვნელობის  შესახებ; პროფესიული ორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის  პროცესიის  გააზრება უწყვეტი  განათლების  ჭრილში;
მოსწავლეთათვის  საქართველოში  განათლების  მიღების  შესძლებლობების  გაცნობა

შედეგი: მოსწავლეები  აცნობიერებენ  ეფექტური  გადაწყვეტილების  მიღების   მნიშვნელობას  მომავალი  პროფესიის  არჩევის დროს; ეცნობიან    ქვეყანაში  განათლების  მიღების  შესძლებლობებს; იღებენ  ინფორმაციას  იმ  საერთაშორისო  დოკუმენტებისა  და  მიდგომების  შესახებ, რომლის  მიხედვითაც  საქართველო  ხელმძღვანელობს  პროფესიული  ორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  სისტემის  განვითარების  პროცესში.





დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

4 წთ.

აქტივობა N 1
   ან  N 1 . 1


პროფორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის შესახებ მოსწავლეთა ცოდნის დონის დადგენა


გონებრივი  იერიში

ფლიფჩარტი, მარკერი/დაფა, ცარცი

6 წთ.

აქტივობა N 2


აქტივობის  შეჯამება და პროფორიენტაციისა  და კარიერის  დაგეგმვის  არსის გაცნობა


მინი  ლექცია

დანართი N  1. 2.1

20 წთ.

აქტივობა N  3


სავარჯიშო: ,, სკოლის შემდგომი განათლების მიღების შესაძლებლობები“


ჯგუფური   სამუშაო

დანართი N  1. 3.1

3 წთ.

აქტივობა  N  4


სავარჯიშოს შეჯამება  და  საგანმანათლებლო შესაძლებლობების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება


მინი  ლექცია
დანართი N 1. 4.1

10 წთ.

აქტივობა N  5


შემთხვევის  ანალიზი, სავარჯიშოს შეჯამება


სავარჯიშო შემთხვევის ანალიზი/კითხვა-პასუხი

დანართი N  1. 5.1

2 წთ.

აქტივობა #N 6


ინდივიდუალური  სამუშაო

კითხვარი
დანართი N 1. 6.1













               გაფართოებული შეხვედრა-ექსკურსია

                                      13- 04- 2016 წ



              მიმდინარე წლის 13 აპრილს ქ.ჭიათურის # 2 საჯარო სკოლის 9-11 კლასის მოსწავლეების ინტერესების გათვალისწინებით მოეწყო სასწავლო ექსკურსია ჭიათურის შს სამმართველოში,  სადაც მოსწავლეები ადგილზე გაეცვნენ ამ პროფესიის წარმომადგენლების სამუშაო გარემოს  და მუშაობის სპეციფიკას, ექსკურსიის დროს დათვალიერებული იქნა  სამორიგეო ნაწილი, იარაღების სათავსო და ექსპერტ-კრიმინალისტის სამუშაო ოთახი.
დათვალიერების შემდეგ გაიმართა გაფართოებული შეხვედრა პოლიციის უფროსის მოადგილე  ბონდო ვაშაძესთან, არასრულწლოვანთა ინსპექტორ-გამომძიებელ   მალვინა  კაპანაძესთან . მოსწავლეებმა გაიგეს თუ რა უნარებისა და კომპეტენციების ფლობაა  აუცილებელი ამა თუ იმ სფეროში წარმატების მისაღწევად, შეხვედრის განმავლობაში მიმდინარეობდა აქტიური დისკუსია  და განიხილავდნენ მათთვის საინტერესო დეტალებს. მათ მოსწავლეებს მიაწოდეს დეტალური და ამომწურავი ინფორმაცია იურისტის პროფესიის შესახებ, როგორ ხდება ამ პროფესიაში შესვლა,როგორია დასაქმების შესაძლებლობები, კარიერული ზრდა, რა უნარები და ცოდნაა საჭირო პროფესიონალ იურისტად ჩამოსაყალიბებლად და ბოლოს გულახდილად უპასუხეს მათ  მიერ დასმულ შეკითხვებს.                             


                                     ფოტოგალერეა





























II  სესია

20 . 04. 2016 წ. 

X I  ა   კლასი

მიზანი:  შრომის  ბაზრის მნიშვნელობის   გაცნობიერება  პროფესიის  არჩევისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  პროცესში; რეზიუმეს (CV) ძირითადი  სტრუქტურა  და  მომზადება

შედეგები მოსწავლეებმა  იციან  შრომის  ბაზრის  არსი; სად მოიძიონ  ინფორმაცია  შრომის  ბაზრის  შესახებ ;  შრომის  ბაზრის  ინფორმაციის  გამოყენების  მნიშვნელობა  პროფესიის  არჩევისას;  მოსწავლეები  განივითარებენ  თვითპრეზენტაციის  უნარს, გაეცნობიან  რეზიუმეს  
( CV) მომზადების  ტექნიკას.







დრო
აქტივობის

აქტივობა
მეთოდი
რესურსი

2 წთ.

აქტივობა № 1


განვლილი მასალის  გახსენება


კითხვა- პასუხი

10წთ.          

აქტივობა № 2

შრომის  ბაზარის ინფორმაციის  გამოყენება  გადაწყვეტილების მიღებისას  


მინი  ლექცია

დანართი
2. 2.1

3 წთ.

აქტივობა № 3

ინფორმაციის მიღება კარიერის  მართვისა და  დაგეგმვის  შესახებ

გონებრივი  იერიში

დაფა/ფლიპჩარტი, მარკერები/ცარცი

5 წთ.


აქტივობა №4

მოსწავლეთათვის  კარიერის  მართვის  პროცესის  გაცნობა


მინი  ლექცია

დანართი
№ 2. 4.1-2.4.2


5 წთ.


აქტივობა № 5

მოსწავლეთათვის  რეზიუმეს (CV  ) წერის     ტექნიკების  გაცნობა



მინი  ლექცია

დანართი№ 2. 5. 1-2.5.2
დამატებითი საკითხავი
# 2.5.3


20 წთ.


აქტივობა № 5

სავარჯიშო ,, რეზიუმე (CV  ) “






ინდივიდუალური  სამუშაო


ფურცელი, კალმისტარი





                                        ფოტოგალერეა




















II  სესია

25 . 04. 2016 წ. 

X I  ბ   კლასი

მიზანი:  შრომის  ბაზრის მნიშვნელობის   გაცნობიერება  პროფესიის  არჩევისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  პროცესში; რეზიუმეს (CV) ძირითადი  სტრუქტურა  და  მომზადება

შედეგები მოსწავლეებმა  იციან  შრომის  ბაზრის  არსი; სად მოიძიონ  ინფორმაცია  შრომის  ბაზრის  შესახებ ;  შრომის  ბაზრის  ინფორმაციის  გამოყენების  მნიშვნელობა  პროფესიის  არჩევისას;  მოსწავლეები  განივითარებენ  თვითპრეზენტაციის  უნარს, გაეცნობიან  რეზიუმეს  
( CV) მომზადების  ტექნიკას.



დრო
აქტივობის 

აქტივობა
მეთოდი
რესურსი

წთ.

აქტივობა № 1


განვლილი მასალის  გახსენება


კითხვა- პასუხი

10წთ.          

აქტივობა № 2

შრომის  ბაზარის ინფორმაციის  გამოყენება  გადაწყვეტილების მიღებისას  


მინი  ლექცია

დანართი
 2. 2.1

წთ.

აქტივობა № 3

ინფორმაციის მიღება კარიერის  მართვისა და  დაგეგმვის  შესახებ

გონებრივი  იერიში

დაფა/ფლიპჩარტი, მარკერები/ცარცი

წთ.


აქტივობა №4

მოსწავლეთათვის  კარიერის  მართვის  პროცესის  გაცნობა


მინი  ლექცია

დანართი
№ 2. 4.1-2.4.2


5 წთ.


აქტივობა №5

მოსწავლეთათვის  რეზიუმეს (CV  ) წერის     ტექნიკების  გაცნობა



მინი  ლექცია

დანართი№ 2. 5. 1-2.5.2
დამატებითი საკითხავი
# 2.5.3


20 წთ.


აქტივობა №5

სავარჯიშო ,, რეზიუმე (CV  ) “






ინდივიდუალური  სამუშაო


ფურცელი, კალმისტარი





















                                          ფოტოგალერეა



















III  სესია

14 . 05. 2016 წ. 

X I  ბ   კლასი

მიზანი:  სამოტივაციო  წერილის მომზადება, წარმატებული გასაუბრების ტექნიკების ,გასაუბრების პროცესისა  და  მისი კარგად  წარმართვისათვის     საჭირო   რეკომენდაციების  გაცნობა

შედეგები მოსწავლეები  განივითარებენ თვითპრეზენტაციის  უნარს, გაეცნობიან  სამოტივაციო  წერილის   მომზადების  ტექნიკებს.  გაეცნობიან გასაუბრების  პოზიტიურად    წარმართვისთვის  საჭირო     რეკომენდაციებს და    გასაუბრების  ეტაპებს.



დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

2 წთ.

აქტივობა  # 1


განვლილი  მასალის გახსენება


კითხვა-პასუხი


6 წთ.

აქტივობა  # 2


მოსწავლეთათვის სამოტივაციო      წერილის   შედგენის  ტექნიკების ფლობა


 გონებრივი  იერიში/მინი ლექცია


დანართი  # 3. 2, 1
დამატებითი საკითხავი  3.2.2

15 წთ.

აქტივობა  # 3


სავარჯიშო  ,, სამოტივაციო წერილი "

ჯგუფური სამუშაო / პრეზენტაცია


დანართი  # 3. 3. 1

22 წთ.

აქტივობა  # 4


სავარჯიშო  ,, გასაუბრება "

 როლური გათამაშება, დემონსტრაცია


 დანართები 3.4.1,  3.4.2










                                                                ფოტო გალერეა

































                                                               III  სესია

                                                           23 . 05. 2016 წ. 

                                                                 X I  ა    კლასი

მიზანი:  სამოტივაციო  წერილის მომზადება, წარმატებული გასაუბრების ტექნიკების ,გასაუბრების პროცესისა  და  მისი კარგად  წარმართვისათვის     საჭირო   რეკომენდაციების  გაცნობა

შედეგები მოსწავლეები  განივითარებენ თვითპრეზენტაციის  უნარს, გაეცნობიან  სამოტივაციო  წერილის   მომზადების  ტექნიკებს.  გაეცნობიან გასაუბრების  პოზიტიურად    წარმართვისთვის  საჭირო     რეკომენდაციებს და    გასაუბრების  ეტაპებს.




დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

2 წთ.

აქტივობა  # 1


განვლილი  მასალის გახსენება


კითხვა-პასუხი


6 წთ.

აქტივობა  # 2


მოსწავლეთათვის სამოტივაციო      წერილის   შედგენის  ტექნიკების ფლობა


 გონებრივი  იერიში/მინი ლექცია


დანართი  # 3. 2, 1
დამატებითი საკითხავი  3.2.2

15 წთ.

აქტივობა  # 3


სავარჯიშო  ,, სამოტივაციო წერილი "

ჯგუფური სამუშაო / პრეზენტაცია


დანართი  # 3. 3. 1

22 წთ.

აქტივობა  # 4


სავარჯიშო  ,, გასაუბრება "

 როლური გათამაშება, დემონსტრაცია


 დანართები 3.4.1,  3.4.2



                                                                 ფოტო გალერეა













                                                              IV  სესია

                                                           06. 06. 2016 წ. 


                                                              X I  ა    კლასი



მიზანი: კარიერული  გადაწყვეტილების    მიღების  უნარის  განვითარება  და  მომავლის  დაგეგმვის  მნიშვნელობის  გააზრება.


შედეგი : მოსწავლეები აცნობიერებენ პროფესიული წარმატებისათვის  თვითშემეცნების  პროცესისა  და  მომავლის  დაგეგმვის  მნიშვნელობას, ახდენენ  მიღებული  ცოდნის  შეჯამებას.


დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

2 წთ.

ქტივობა N 1


განვლილი მასალის გახსენება

კითხვა-პასუხი


3 წთ.

აქტივობა N 2


თვითშემეცნების , სწორი  პროფესიული  არჩევანის  და  კარიერული  გადაწყვეტილების  მნიშვნელობა


მინი  ლექცია

დანართი N  4. 2.1

20 წთ.

აქტივობა N  3


სავარჯიშო :
,, თვითშემეცნების  სიტუაციური  ანალიზი“

ჯგუფური   მუშაობა ,  პრეზენტაცია


დანართი N  4. 3.1

10 წთ.

აქტივობა  N  4


კარიერის არჩევისა  და დაგეგმვის  მოდელი


მინი  ლექცია

დანართი N 4. 4.1

10 წთ.

აქტივობა N  5


პროფორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  ფარგლებში     შეძენილი  ცოდნის
  გააზრება  და 
შეჯამება


ინდივიდუალური  სამუშაო ,  დისკუსია


დანართი N  4. 5.1








                                                                        ფოტოგალერეა

















                                                         


                                                                  IV  სესია

                                                           08. 06. 2016 წ. 


                                                              X I  ბ    კლასი



მიზანი: კარიერული  გადაწყვეტილების    მიღების  უნარის  განვითარება  და  მომავლის  დაგეგმვის  მნიშვნელობის  გააზრება.


შედეგი : მოსწავლეები აცნობიერებენ პროფესიული წარმატებისათვის  თვითშემეცნების  პროცესისა  და  მომავლის  დაგეგმვის  მნიშვნელობას, ახდენენ  მიღებული  ცოდნის  შეჯამებას.


დრო
აქტივობის   #
                აქტივობა
      მეთოდი
    რესურსი

2 წთ.

ქტივობა N 1


განვლილი მასალის გახსენება

კითხვა-პასუხი


3 წთ.

აქტივობა 2


თვითშემეცნების , სწორი  პროფესიული  არჩევანის  და  კარიერული  გადაწყვეტილების  მნიშვნელობა


მინი  ლექცია

დანართი  4. 2.1

20 წთ.

აქტივობა  3


სავარჯიშო :
,, თვითშემეცნების  სიტუაციური  ანალიზი“

ჯგუფური   მუშაობა ,  პრეზენტაცია


დანართი  4. 3.1

10 წთ.

აქტივობა   4


კარიერის არჩევისა  და დაგეგმვის  მოდელი


მინი  ლექცია

დანართი 4. 4.1

10 წთ.

აქტივობა  5


პროფორიენტაციისა  და  კარიერის  დაგეგმვის  ფარგლებში     შეძენილი  ცოდნის
  გააზრება  და 
შეჯამება


ინდივიდუალური  სამუშაო ,  დისკუსია


დანართი  4. 5.1


                                                                               
                                                                        ფოტო გალერეა






























სკოლა: ჭიათურის  #  2   საჯარო სკოლა   
მასწავლებელი: ნანა ასანიძე 
 კლასები: IX-XI

სასწავლო წელი: 2015-2016

2015-2016  სასწავლო  წლებში ,  სსიპ  ქ. ჭიათურის  # 2  საჯარო სკოლაში, პროფოერიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის ფარგლებში სულ 24  გაკვეთილი-სესია ჩავატარე ,  მათგან  16  - IX ა-ბ ,  ხოლო 8 სესია კი  XI ა-ბ კლასებში. ჩვენი სკოლის 11 ა-ბ  კლასები პროგრამაში მარტიდან  ჩაერთო. მთელი სასწავლო წლის მანძილზე სესიები გეგმის მიხედვით ტარდებოდა და ხელის შემშლელ ფაქტორს ადგილი არ ჰქონია. მე, როგორც პროფორიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის მასწავლებელი, განსაკუთრებით დადებითად მეცხრე კლასის პროგრამას ვაფასებ, რამეთუ თითოეული გაკვეთილი ძალიან საინტერესო აქტივობებით იყო გაჯერებული. ყოველი გაკვეთილისთვის წინასწარ ვემზადებოდი. ვქმნიდი, როგორც ელექტრონულ, ისე ფოტო-ვიდეო რესურსებს, რათა მოსწავლეთათვის საკითხები ადვილად აღსაქმელი ყოფილიყო. თითოეულ გაკვეთილს ცხადია ვაფორმებდი  და ფოტო მასალებითა და მოსწავლეთა ნამუშევრებით გაჯერებულს მატერიალური სახით ვინახავდი ჩემს პორტფოლიოში. არანაკლებ საინტერესო იყო მეთერთმეტე კლასის პროგრამაც, რომელიც ძალიან საინტერესო და ინფორმაციული აღმოჩნდა ჩემთვისაც. გავეცანი CV-ისა და სამოტივაციო წერილის თანამედროვე სტანდარტებს. 11 ა-ბ კლასელთათვის ყველაზე საინტერესო აღმოჩნდა აქტივობა ,,გასაუბრება“ , რომლის დროსაც, მათ ადვილად მოირგეს სამსახურის მაძიებლისა და დამქირავებლის როლები. პროფოერიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის სესიების დადებით მხარედ მიმაჩნია ის, რომ რამდენიმე მოსწავლემ შეცვალა საკუთარი გადაწყვეტილება მომავალ პროფესიასთან დაკავშირებით.  საკუთარი მუშაობით კმაყოფილი ვარ, რადგან  ვცდილობდი  თითოეული გაკვეთილი  საინტერესო, ინფორმაციული და ამავდროულად სახალისო ყოფილიყო. მოსწავლეებს ვაძლევდი საშუალებას, თავისუფლად დაეფიქსირებინათ საკუთარი მოსაზრებები მთელ რიგ საკითხებთან დაკავშირებით. ხშირად ვიყენებდი დიალოგის მეთოდს, რათა  საკითხის უკეთ გააზრება-გაანალიზება მომხდარიყო. თუკი მომავალშიც მომეცემა შესაძლებლობა, რომ მოსწავლეებთან პროფოერიენტაციისა და კარიერის დაგეგმვის პროგრამის ფარგლებში ვიმუშაო, აუცილებლად შევეცდები  9 კლასის  გაკვეთილები  და  11კლასის  სესიები კიდევ უფრო საინტერესო, სახალისო, განსხვავებული და ინფორმაციული გავხადო.


















No comments:

Post a Comment